Hur jag fick reda på att rymdgymnasiet fanns..

Publicerat: / Kategori: Vardag    
Det var i November 2013 (i 8an) när jag och min familj var påväg hem från Stockholm på kvällen som jag kollade ut genom fönstret och såg på stjärnorna, också tänkte jag "undra om det går att studera astronomi?" också frågade jag mamma i bilen om det osv, också började vi prata om det, att det går att plugga rymden i olika linjer i universitetet. Så då bestämde jag att jag skulle läsa Natur på gymnasiet (som jag ändå alltid har tänkt göra då jag älskar matte osv.) och sedan någon "rymd linje" i universitetet. Och vidare till det andra...

Sedan dagen efter sökte jag runt om vad det finns för olika linjer och program inom astronomi i universitetet, sedan kom det upp en google länk - "www.rymdgymnasiet.com" och jag tryckte direkt in, och fortsatte läsa. Min tanke just då var bara "oh. my. god." Hela min kropp fylldes typ med glad och nervös energi. Min mage började bubbla, jag blev typ kär haha. 
Jag sökte runt ännu mera och hittade olika hemsidor med massa information också hittade jag några personer som har gått på Rymdgymnasiet, som bloggade, också läste jag ut dom bloggarna och lärde mig typ allt om Kiruna och Rymdgymnasiet på någon vecka. Jag tänkte direkt när jag såg att det fanns ett rymdgymnasium att "Det DÄR, är det rätta gymnasiet för mig". 

Jag har alltid varit intresserad av rymden, det fascinerar med så himla mycket. Jag har massor med astronomiböcker och ett eget teleskop från när jag var mindre. Rymdintresset har alltid funnits där. Även om jag måste flytta ifrån allt här hemma så måste man följa sina drömmar. Man måste iallafall försökaför om jag t.ex. inte ens provar på det här, så kommer jag ju ångra hela mitt liv på detta.



Kom ihåg mig?